martes, 10 de septiembre de 2019

Escarlatina, a cociñeira defunta


Benvidas e benvidos ao blog de lectura que empregaremos este ano na aula de galego para comentar aqueles aspectos que máis nos chamen a atención en relación aos libros que lemos e aconsellariamos ler a amigos e amigas.
Este ano, podemos comezar falando dun libro que coñecemos todos e todas, Escarlatina.

Lembraremos primeiro que nos contaba:

Como Román Casas quería ser un auténtico chef, pediulle aos seus pais un curso de cociña para o seu décimo aniversario, que coincide co Día de Defuntos, a festa dos mortos. E nese día tan especial recibiu un megasusto, un agasallo moi singular, un cadaleito acompañado dun sobre negro onde viñan as instrucións para activar a Escarlatina, unha cociñeira falecida no século XIX que nunca se separa de Lady Horreur, un arrepiante arañón con acento francés. A bordo do mortobús, os tres novos amigos e mais o gato Dodoto viaxarán ao Inframundo, onde os defuntos viven baixo as ordes de Amanito, o tirano que goberna no Alén coa axuda dos funguiños: os seus terroríficos esbirros. Unha ducia de moi gorentosas e larpeiras receitas, as máis sabedeiras do mundo dos vivos e dos mortos, dan paso a cada un dos bocados desta historia de humor macabro que estimula o apetito do lector e a curiosidade polo mundo da cociña.


92 comentarios:

  1. A min este libro gustoume moito, a verdade. A min pareceume moi interesante e creativo por parte da escritora. Este foi un dos meus libros favoritos, aunque non o que mais me gusta de todos os que lin, e gustariame moito que o coñecera mais xente. Unha cousa que me encantaria que estibera na historia ou que suceda en libros seguintes ( se e que abera seguintes ) seria que Escarlatina fora a visitar a Roman de vez en cando.

    ResponderEliminar
  2. LOAIRA RÚA 6ºC

    A min este libro encántame moitísimo. Penso que é unha moi boa idea por parte da escritora LEDICIA COSTAS. Gustaríame que houbera máis partes do libro, unha segunda parte, outra historia coas mesmas personaxes etc...

    ResponderEliminar
  3. IRENE MARTÍNEZ 6ºC
    A min este libro gustoume moito.
    A maneira que ten Ledicia Costas de narrar a histora e de describir os mortos e o inframundo e moi interesante e moi curiosa.

    ResponderEliminar
  4. ALBA 6ºC
    A min este libro encantoume xa que pasan moitisimas cousas moi divertidas. Disfrutei moito deste libro e penso que esta moi ben redactado por parte da escritora, para min é o mellor libro que lin de fantasía

    ResponderEliminar
  5. Carolina 6ºB
    A min este libro pareceume moi creativo xa que aunque era de fantasía tiña cousas divertidas.

    ResponderEliminar
  6. Elisa 6ºB
    A min me pareció moi divertido e aparte de que fuera fantasía

    ResponderEliminar
  7. Lucía 6ºB
    A min pareceume un libro moi bonito pola forma que ten a escritora de describir as cousas e aos personaxes, tamén penso que podrían facerse máis historias.

    ResponderEliminar
  8. Leire 6ºB
    A min pareceume que o libro estaba moi ben redactado xa que describia moi ben os personaxes e o inframundo

    ResponderEliminar
  9. Naia 6ºB
    Cando lin este libro non esperaría que a autora podera relactar dunha forma para facernos pensar diferente nos personaxes do inframundo e non como uns monstruos, a min gustariame que a autora escribira outro libro para poder leerlo en clase.

    ResponderEliminar
  10. Cecilia 6ºB
    Me pareceu que o que describia, era un mundo maxico e gustoume moito xa que ensinaba un mundo de fantasia.

    ResponderEliminar
  11. Anxo 6º B
    a min gustoume moito o libro de escarlatina a cociñeira defunta, estaba todo ben
    escrito os parrafos xenial escritosbueno en xeral me gutou moito, e queriassaber todo desde o principio.

    ResponderEliminar
  12. Carla 6ºA
    A min este libro non me gustou, non foi dos peores.
    O único que me gustou do libro foron as receitas, que tiñan moi boa pinta.

    ResponderEliminar
  13. Candela 6ºA
    O libro gustoume, non foi dos mellores que lin pero pareceume divertido, entretenido e que tiña moita intriga.

    ResponderEliminar
  14. Mario 6ºA:
    Este libro non me gustou moito porque foi moi aburrido e foi o peor de todos, bueno, todos no porque eu leo moitos libros de aventuras ... No me gustou.

    ResponderEliminar
  15. Ruben 6º A
    A min no me gustou moito menos as receitas, porque son moi deliciousas, en resumen...non gustoume.,un pouco so.

    ResponderEliminar
  16. Paula 6º A
    Este libro gustoume aunque se me fillo moi largo, creo que deberian haber sacado as partes ao revés.

    ResponderEliminar
  17. Claudia 6ºA
    A min este libro encantoume, porque o mellor dos libros é que che fagan sentir emocións e este libro me enganchou durante moito tempo. Eu lle daría tres estrellas e polas recetas catro.

    ResponderEliminar
  18. Noah 6ºA
    a min pareceume moi bo libro debido a que es un libro de fantasia, e a min gustame moito a fantasia.
    O unico que cambiaria e que Roman non poida salir do inframundo e no 2º libro teña que intentar escapar de ali, e que o seu abo mais Escarlatina escapen con el.....foi un libro moi bonito é gracioso.

    ResponderEliminar
  19. DIEGOO 6ºA
    A min gustoume moito aunque non foi dos que mais me gustaron tamen intentei facer algunha receiteita,pero todas me saliron mal (GUSTOUME)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. persoa de 6ºA
      DIEGO e cunha soa o

      Eliminar
    2. Si, es verdad, no hace falta hacerte el graciosillo, Diego

      Eliminar
  20. Daniel prada 6.A
    Amin este libro parecememoi guai sobretodo cuando fiseron a carreira do abo e roman e tamen cando fiseron a comidapara salbar a escarlatina

    ResponderEliminar
  21. Martín Oitavén 6°A
    A min encantoume o conto,sobre todo como a escritora fixo o medio de transporte para chegar o inframundo (un autobus).
    E pareceume moi bonito que Escarlatina quixera estar con os seus pais ao final do conto

    ResponderEliminar
  22. Hugo 6.A
    A min gustoume moito aunque ao principio foi moi parado e o que mais me gustou foi o final e tamen a carreira

    ResponderEliminar
  23. A min me gustó moito este libro porque e entretenido,divertido e moi fácil de leer e está moi Ben estructurado se entiende todo. Deberían facer una segunda parte

    ResponderEliminar
  24. Xoan 6°B.
    A min este libro me gustó porque e divertido,e e moi fácil de leer e se entiende moi Ben e deberían facer una 2° e 3° parte

    ResponderEliminar
  25. Xoan 6°B.
    A min me gustó moito este libro e divertido e e fácil de leer deberían facer otro libro

    ResponderEliminar
  26. Encántame a historia,è moi entretida e enganchoume dende o inicio.Comparto con Escarlatina o gusto pola cociña(non as recetas),polo que non me foi difìcil meterme na historia.Oxalá LEDICIA COSTAS faga a 4°parte.

    ResponderEliminar
  27. ALDARA 6ºB
    Este libro gustoume moito e pareceume moi interesante porque é un libro moi diferente aos que eu leo.Encantoume a maneira que tivo Ledicia Costas de representar no libro o que lle sucedía a ela de pequena coa súa familia.

    ResponderEliminar
  28. Gonzalo 6ºB
    A min gustoume porque é moi interesante e entretido sobre todo a idea de meter defuntos nunha historia.A historia e fácil de leer,sempre cando acababa o tempo de lectura quería saber que pasaba.Tamén é boa idea que cando acabe un capitulo metan una receita de cociña,e o ultimo gustoume moitisimo que o abo de Escarlatina participe nesa carreira.En resumo e un libro entretido e fácil de leer.

    ResponderEliminar
  29. Greta 6'B
    Gustome moitísimo o libro por que é moi orixinal e entretenido . Gustome moito a visita de Lesicia Costas a escola xa que o de Esmeraldina leino con moito mais gusto

    ResponderEliminar
  30. Nico 6ºA
    Gustoume o libro,non moito porque eu creo que coa boa historia que e poderia a escritora facer un pouco mais de historia

    ResponderEliminar
  31. Zoe 6-A
    A min gustoume, pero o que maís gustoume foi as recetas do libro, parecerme que o libro e moi diferente a os demais, xa que falta da morte e de cousas diferentes.Por parte de la escritora esta moi ben redactado,o que maís gustome do ilustrador e a manera que teñe de debuxar aos mortos,me uvese gustado que falaran un poco maís de como murió o avo de Roman.

    ResponderEliminar
  32. Samuel 6°B
    A mí gustoume moito este libro. É moi orixinal e creativo. A historia que conta e os personaxes son moi diferentes aos de outros libros e contos. Fala da morte e dos defuntos con naturalidad. Gustame que tenga receitas de cociña en cada capítulo, así podemos facelas na casa.

    ResponderEliminar
  33. MARTIN RIOS 6A

    A min este libro mgustoume moito , pareceume moi orixinal o de poñer aos mortos do inframundo o nome da causa polo que morreran. O que mais me gustou foi a carreira entre o avo e amanito, tamen pareceume un puntazo o de as receitas. Sinceramente me gustaría moito que fixeran outra libro no que se reencontrase RAMON CON O avo e ESCARLATINA .

    ResponderEliminar
  34. Gabriel 6ºC

    Eu opino que o libro de Escarlatina me gustou un pouco, pero dos defuntos me dá un pouco de noxo e a carreira me encantou porque gañou o avó, e así o avó e Román e Escarlatina pudieron cocinar.

    ResponderEliminar
  35. Breixo 6ºc
    o libro de Escarlatina gustoume vastante,e as recetas mui ricas sobretodo a pizza

    ResponderEliminar
  36. Iago 6ºC

    Gustoume bastante, ainda que deume noxo nalgunhas partes. A miña perxonaxe favorita foi Román, e creo que deberian falar mais de el, por que é el o protagonista e o narrador.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Eu creo, que Román xa fala bastante(no bo sentido).

      Eliminar
  37. Izan 6ºC
    A min me gustou moito sobre todo que poñeran recetas ao final do libro.
    E tamen que viaxaran ao alén.

    ResponderEliminar
  38. Xavi 6º c

    A min o libro me gustou pero pareceume moi obio que unha web de nome con www.inframortos.com non se dera conta .
    A historia tamen estaba ben , en resumoo libro en xeral gustoume

    ResponderEliminar
  39. Elena 6°A A min en xeral o libro gustoume,si que hai cousas que eu cambiaría,pero en xeral pareceume moi divertido e entretido, ademais encantaronme as receitas.

    ResponderEliminar
  40. Dani 6°C
    A min gustoume o libro. Aparte que mais me gustó foi cando Amanito caeu o precipicio,aun que non me gustou porque enton
    nos observa cando fai neboa.O telodactilo e o personaxe que
    mais me gustou




    ResponderEliminar
  41. Carlota mtnz 6°C

    A min o libro gustoume moito.Por que o das recetas parecerme súper orixinal e como a min encantame a cociña pois pareceume xenial.E t amén pareceme moi orixinal que lle puxeran aos mortos o nome ca enfermidade ca que morreron.

    ResponderEliminar
  42. Oscar 6ºC
    É un libro interesante, xa que a historia é orixinal e Ladicia sabia moi ben como facela divertida.
    Notase que Ledicia esforzouse porque cada historia de cada mounstro esta moi ben feita.

    ResponderEliminar
  43. Pablo 6ºc

    A min me gustou o de Escarlatina, pero prefiro o de Esmeraldina, porque da máis personaxes.

    ResponderEliminar
  44. Xoel 6ºc
    A min gustoume moito este libro.A autora tiña moi claro o que queria transmitir o publico e a idea era moi orixinal.A min gustoume moito, e a vos?

    ResponderEliminar
  45. CLAUDIA 6°C
    A min gustoume o libro pero so algunhas partes por exemplo o principio non me gustou moito pero a parte que tiña as receitas e a carreira pareceume interesante e divertida.

    ResponderEliminar
  46. Uxia 6c
    Él un libro moi orixinal, gustoume moito as recetas que traia o libro e parecerme moi interesantes as historias de cada mirto.

    ResponderEliminar
  47. martina 6º B
    A min pareceume un libro bastante entretenido, non é do meu gusto pero tamen o recomendo porque pode chegar a ser divertido para outras persoas .
    Ten cousas divertidas e as súas ilustracións ,sinceramente , é un libro que recomendo moito.

    ResponderEliminar
  48. Sabela 6ºB
    A min me gustou moito e me pareceu moi dibertido e a historia e moi siniestra,me pareceu que describia moi ben os personaxes.

    ResponderEliminar
  49. Lara 6º B
    O conto de escarlatina me gustou moito , se teño que elexir unha escena eu elixiria a de que o avo dille a Roman que pode ir de copiloto

    ResponderEliminar
  50. Cayetana 6ºC
    A min este libro gustoume bastante, o que mais me gustou foi que é moi fantasioso e entretido.E encantoume que ao final o avó poidese cociñar con Escarlatina,Román e con Lady Horreur.

    ResponderEliminar
  51. Jaime 6ºc
    A min o libro gustoume porque era de aventura e a min encántame a aventura, e tamén me fixo rir e por iso me gustou

    ResponderEliminar
  52. Katia B. 6C
    Para min este libro e bastante orixinal e se sai das historias que se soen crear normalmente.Aunque gustoume, ao final a historia fixoseme un pouco pesada, pero a estructura esta bastante ben formada.

    ResponderEliminar
  53. Inés 6ºC
    A min encantoume o libro e as aventuras encantaronme e o meu persoaxe favorita era Lady Horreur e una das escenas que máis gustoumr foi cando Escarlatina e máis Román fixeron a empanada de mexilóns.

    ResponderEliminar
  54. Alicia 6ºC
    a min me gustou moito o libro pero eu cambiaria que fixesen a carreira e o plato, porque é como dous finales entón non queda tan ben

    ResponderEliminar
  55. Lydia 6ºC
    A min gustoume o libro de Escarlatina, e pareceume artístico e creativo o de por receitas que se poden elaborar no medio do libro

    ResponderEliminar
  56. Hugo 6ºB
    A min gustoume moitisimo este libro pero a verdad é que me gusto mais esmeraldina a pequena defunta. Gustaría e moito que sacará outro libro contando se escapase e como. Pero ainda así gustoume moito como desarrolla aos personaxes e a súa creatividade e imaxinación, como a aplica ao libro parece e maxia.Gustariame que sacará cada dos anos un libro que a Roman o Leva Amancio ao infra mundo, gustaría me ver cómo saldría de cada aventura no inframundo.E no último libro que vaia a facer que ponga comó escapanse Escarlatina e o avo de Román ao mundo terrestre(a superficie)

    ResponderEliminar
  57. Eu creo que a escritora pensou moito no que escribia, e estou moi seguro de que tivo que tardar moito.Eu quero que escarlatina volva a casa de Roman para volver a cociñar cousas moi asquerosas e que eu no probaria na miña vida, e quero ver que persoa face de malo como o de Amancio.E que idea mais boa de primeiro publicar unha historia e despois os origenes de esmeraldina o como mais coñecida escarlatina.

    ResponderEliminar
  58. marcos 6ºC

    A min o libro de escarlatina me gustou moito.
    Unha parte que me gustou moito do libro foi cando Amanito caeu o vacio e se convertiu en nevoa pero o que máis me gustou foi que a Ledicia Costas se lle ocorrera poñer receitas polo medio do libro.
    En xeral me gustou moito lelo e en ocasions fixome rir.

    ResponderEliminar
  59. Lara 6ºC
    A gusmín toume moito o libro de Escarlatina o principio pareceume un pouco raro.Eu quero que Escariatina volva a casa de Román e que volvan a cociñar xuntos

    ResponderEliminar
  60. MARCOS 6ºB
    A verdade este libro gustoume moito ,eu creo que este libro esta moi ben pensado por parte da escritora (Ledicia Costas) xa que na miña cabeza pude imaxinarme un morto . Ademais as recetas que habia en cada capitulo dabanlle un toque interesante

    ResponderEliminar
  61. MARTIN 6ºB
    O libro e bastante divertido.A min peroalmente pareceume super intrigante.
    Ledicia Costas polo visto ten moitísima imaxinación,máis da que eu esperaba.
    O libro só o líñamos cada duas semas e a sema que non tocaba intentábamos convencer a Oscar de que nos deixara ler o libro


    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
    2. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
    3. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
    4. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
    5. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
    6. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
    7. Equivoqueime son Martín González
      (para que non teñades confusión)

      Eliminar
  62. perdón lieime un pouco

    ResponderEliminar
  63. perdón lieime un pouco

    ResponderEliminar
  64. EYOB 6ºB
    este livro gustoume moito aínda que non é o tipo de livro que acostumo ler.
    Eu non leo moito porque non me gusta,pero este livro conseguiu que me enganchase ,pola maneira que ten Ledicia Costas de explicar o que lle pasa a Escarlatina,e porque era moi interesante.
    As receitas de Román eran moi divertidas,e as que probamos no cole estaban moi ricas.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. EYOB 6ºB

      Perdon por poñer libro con v pero e que na miña casa falamos o Galego medio Portuges e desa maneira estaria ben

      Eliminar
  65. Pablo 6ºc

    A min me gustou o libro de Escarlatina,pero prefiro o de Esmeraldina,porque no da mais detalles sobre a sua escasa vida (viva) e os personaxes non lle vin a gracia.

    ResponderEliminar
  66. Ángel 6ºA
    A min gustoume moito este libro polas aventuras de Escarlatina e o seu avó e a parte que máis gustoume foi a da carreira e foi un dos mellores libros que lin

    ResponderEliminar
  67. Javi 6ºA
    Para min foi uns dos mellores libros que lin en galego e me gustou sobre todo pola forma de expresarse e o ser de fantasía aún máis, en xeral este libro o recomendaría moito

    ResponderEliminar
  68. ivan 6ºA
    eu creo que o libro e moi interesante e moi entretenido creo que ten intriga e misterio a raudales e a continuacion de esmeraldina pero non voi facer espoilers

    ResponderEliminar
  69. Carmen 6ºA
    Este libro foi un libro que me gustou máis ou menos porque era un libro divertido pero lo que no me gustou foi que se me hizo un pouco largo pero en resumo foi divertido

    ResponderEliminar
  70. Dani Louireiro 6ºA
    O libro non me gustou moito pero tampouco foi o peor a temática me gustou pero como esta feito non me gustou

    ResponderEliminar
  71. Nerea 6ºA
    Este libro gustoume moito e tanto que o teño na miña casa. Gustoume porque tiña aventuras e receitas de cociña que algunhas veces probei a facelas e que a protagonista fora unha pantasma

    ResponderEliminar
  72. Uxía 6ºA
    A min gustoume para ser un libro do cole en galego e recoméndoo a xente que lle gusta a fantasía

    ResponderEliminar
  73. martin ro 6ºb
    a min me a gustado moito e moi divertido e as recetas me gustaron mais moito espero que fagan mais libros

    ResponderEliminar
  74. GAEL6B
    A min gustoume este libro pola forma que Ledicia Costas redacta o inframundo e os mortos e como ocorreuselle o de que escarlatina vai a casa de Roman a decirlle que van o inframundo a min gustoume

    ResponderEliminar
  75. Silvia 6•A
    O libro de Escarlatina,a cociñeira defunta pareceume divertidisimo e moi entretenido,foi un dos mellores libros que lin en galego,o mellor libro foi o outro libro,o de Esmeraldina a pequena defunta e as receitas encantarome.Eu o recomendo moitisimo a xente que lle guste a fantasía ou a aventura.

    ResponderEliminar
  76. Igor6°B
    A min o libro de Escalatina, non me gustou moito porque non ten sentido pra min empezar por o segundo e seguir por o primero, pero oubo unha parte do segundo libro que me gustou e foi cando empezou a carreira e o a o mais o neno ha gañaron.

    ResponderEliminar
  77. Igor6°B
    A min este libro non me gustou moito porque non ten sentido pra min empezar por o segundo libro e seguir por o primero pero amin o segundo libro oubo unha parte que é cando o Abo gaña a carreira co o neno.

    ResponderEliminar
  78. Nico 6ºB
    Este libro a min gustoume bastante,non me gustou porque fixoseme moi largo este libro e aburriame e me gustou porque me intrigaba se iba a volver a a vida real ou ibase quedar no inframundo con Escarlatina e con Ladi Horreur.
    Agora ao final deume moita pena cando Roman se despedia co seu avo, porque eu creo que os dous estaban moi conectados entre si.

    ResponderEliminar
  79. Martin 6ºC
    A min a historia gustoume moito ,pero preferiría que aparecera no libro cando escarlatina se reencontra cos seus pais defuntos ,e saber como están, etc

    ResponderEliminar